serwis opiniotwórczy
znajdź
sprawdź
oceń
sklep internetowy
Już 5601 sklepów czeka na Twoją opinię!
DODAJ swój sklep do oceny
Dodaj swój sklep do oceny
Zarejestruj się Aby oceniać sklepy
Zarjestruj się, aby oceniać sklepy

FAQ pinia.pl

Zanim wyślesz do nas nurtujące Cię pytanie sprawdź poniżej, czy nie znajdziesz odpowiedzi na tej stronie.Jeśli nadal masz wątpliwości skontaktuj się z nami.

  1. 1. Dla sklepów
    1. 1.1 Czy i jak mogę zmienić informacje o moim sklepie?
    2. 1.2 Ile kosztuje i jak przebiega umieszczenie logotypu mojego sklepu?
    3. 1.3 Czy mogę kupić lepszą pozycję mojego sklepu?
    4. 1.4 Czy sklep może zostać nie dodany do katalogu?
    5. 1.5 Co zrobić, żeby mój sklep wyświetlał się po wybraniu grupy produktowej?
    6. 1.6 Jak uzyskać konto do edycji danych sklepu?
  2. 2. Dla opiniujących
    1. 2.1 Czy mogę umieścić kilka opinii o jednym sklepie?
    2. 2.2 Czy moja ocena i opinia może zostać niezatwierdzona lub usunięta?
    3. 2.3 Czy moje konto może zostać usunięte?
  3. 3. Dla oglądających
    1. 3.1 Czy dobra ocena i pozycja sklepu to gwarancja pewnego zakupu?
    2. 3.2 W jakiej kolejności wyświetlane są sklepy w kategoriach ?

1.1 Czy i jak mogę zmienić informacje o moim sklepie?

Każdy sklep dodany do katalogu musi posiadać adres e-mail. Nawet, jeżeli sklep rejestruje osoba trzecia to redakcja kontroluje czy e-mail kontaktowy dotyczy sklepu. Do każdego sklepu przypisane zostaje nowe konto użytkownika, a dane o nim wysyłane są na podany adres e-mail. Wchodząc na to konto można dokonać pełnej edycji danych sklepu. Jeżeli nie pamiętasz hasła użyj opcji przypomnienia hasła. Jeżeli z różnych przyczyn nie udało Ci się uzyskać dostępu do konta przypisanego twojemu sklepowi skontaktuj się z nami.

1.2 Ile kosztuje i jak przebiega umieszczenie logotypu mojego sklepu?

Umieszczenie logotypu jest bezpłatne - należy tylko skontaktować się z nami wyrażając chęć umieszczenia logotypu. Jeżeli nie masz pliku graficznego, lub nie potrafisz go zrobić - to nie problem - potrzebujemy tylko Twojej zgody. Nasz redaktor skontaktuje się z Tobą w przypadku gdyby potrzebował odpowiedniego pliku graficznego i dopiero wtedy należy mu taki logotyp przesłać lub poinformować, że go Państwo nie posiadacie.

1.3 Czy mogę kupić lepszą pozycję mojego sklepu?

Nie ma możliwości odpłatnego poprawienia wyników dotyczących jakiegokolwiek sklepu - było by to sprzeczne z zasadami bezstronności naszego serwisu. Wykrywamy również nadużywanie systemu komentarzy do promowania własnego sklepu (czytaj więcej na ten temat), Ponieważ istnieją koszty moderowania informacji i utrzymania serwisu możesz wspomóc nasz serwis korzystając z reklamy.

1.4 Czy sklep może zostać nie dodany do katalogu?

Tak - redaktor ma prawo nie zatwierdzić wpisu, ale tylko wtedy, kiedy ma to uzasadnienie merytoryczne i leży w interesie użytkowników serwisu. Chodzi o między innymi o przypadki kiedy:
a) sklep nie jest typowym sklepem internetowym, a np.: reklamą sklepu stacjonarnego
b) sklep jest stroną umieszczoną na darmowym serwerze z reklamami, popupami itp.
c) podany przy wpisie e-mail pochodzi z innej domeny niż sklep i nie można odnaleźć go na stronie.

1.5 Co zrobić, żeby mój sklep wyświetlał się po wybraniu grupy produktowej?

Należy zalogować się do systemu używając konta utworzonego w momencie rejestracji. Po zalogowaniu, i wybraniu opcji mój profil z górnego paska pokaże się dodatkowe okno z możliwością edycji danych sklepu oraz grup produktowych. Wystarczy wtedy z opcji grupy produktowe zaznaczyć te, które sklep posiada, by automatycznie pojawiał się przy wynikach wyszukiwania. Dodatkową zaletą tego systemu jest to, że można wybrać produkty z wielu różnych kategorii (oczywiście, jeżeli znajdują się w ofercie sklepu ).

1.6 Jak uzyskać konto do edycji danych sklepu?

Konto do edycji danych sklepu zostaje utworzone w momencie jego rejestracji w naszym systemie, a informacje na jego temat zostają wysłane na e-mail podany przy opisie. Jeżeli podany adres e-mial nie jest z domeny sklepu, a dodatkowo nie można go odnaleźć na stronie - sklep może zostać nie zarejestrowany. Jeżeli nie zostało zagubione hasło można skorzystać z opcji  zapomniałem hasła, która wygeneruje nowe hasło. Jeżeli mimo to nadal są problemy trzeba skontaktować się z redakcją.

2.1 Czy mogę umieścić kilka opinii o jednym sklepie?

Tak, ale pod warunkiem, że dotyczą ona kolejnych zakupów i nie narusza zasad komentowania. Jeżeli kupowałeś w sklepie kilka razy a dopiero teraz chcesz dodać opinię zrób to w jednej ocenie, żeby nie zostać podejrzanym o podwyższanie lub obniżanie not sklepu. Dobrze też, kiedy między kolejnymi zakupami i opiniami istnieje jakaś logiczna przerwa czasowa - w przeciwnym wypadku można domniemywać naruszenie zasad.

2.2 Czy moja ocena i opinia może zostać niezatwierdzona lub usunięta?

Tak, zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub nie umieszczenia opinii o sklepie, bez podania przyczyn. Jednak jest to podyktowane troską o neutralność ocen. Na skutek tego może zdarzyć się, że nie zostanie umieszczona prawidłowa i prawdziwa opinia.

2.3 Czy moje konto może zostać usunięte?

Tak, ale jest to ostateczność. Ponieważ serwis zastrzega sobie prawo do usuwania opinii bez podania przyczyn, to raczej to narzędzie będzie wykorzystywane przeciwko użytkownikom łamiącym zasady. Usunięcie konta, a co za tym idzie wszystkich opinii użytkownika, musi łączyć się z wielokrotną próbą manipulacji, próbą włamania lub innym natarczywym i nieetycznym zachowaniem.

3.1 Czy dobra ocena i pozycja sklepu to gwarancja pewnego zakupu?

Serwis pinia.pl nie może zagwarantować 100% bezpieczeństwa zakupów. Natomiast znacząco zwiększa prawdopodobieństwo dobrego zakupu. Oprócz ocen ważne są też opinie użytkowników, które warto przeczytać - bowiem w nich kryje się dużo więcej informacji niż w suchej ocenie. Tak samo ważnym czynnikiem jest liczba ocen - jedna (lub nawet kilka) dobrych ocen - to nadal może być przypadek. Dlatego też została wprowadzona ograniczona odpowiedzialność pinia.pl.

3.2 W jakiej kolejności wyświetlane są sklepy w kategoriach ?

Jeżeli sklep dotychczas nie został oceniony - wyświetlany jest w kolejności zgłoszenia do kotalogu. Natomiast pierwsza ocena uruchamia przypisanie sklepu do rankingu. Pozycja sklepu w rankingu zależy od kliku czynników, które są ważone w taki sposób by w najmniejszym stopniu decydował przypadek lub celowe działanie personelu sklepu. Pod uwagę brane jest w kolejności:
a) średnia ocen opinujących ważona jakością opisu i pozycją opiniującego - jako podstawa punktacji
b) liczba samych opinii (bez względu na ocenę) świadcząca o popularności sklepu - jako uzupełnienie
c) punkty redakcyjne wynikające z łatwego kontaktu lub aktywnej współpracy - w niewielkim stopniu (max 5%)

Redakcja serwisu